AŞURE ORUCU
Hadisi şerifle iki günün birleştirilmesi
tavsiye edildi, zira tek olması halinde yahudilere benzemek vardır.
yahudiler de Musa a.s. a hürmeten o günü oruç tuttarlardı, Firavundan
kurtulduğu gün olarak tazim ederlerdi. Resulullah
-Musa a.s. biz daha layıkız diyerek aşure gününün oruç tutulmasını
emretti, sonra ramazan orucu farz olunca aşure orucu sünnet oldu, ancak
tek olmaması da tenbih edildi.
لما قدم رسول الله صلى الله عليه و سلم المدينة واليهود تصوم عاشوراء فسألهم فقالوا هذا اليوم الذي ظهر فيه موسى على فرعون فقال النبي صلى الله عليه و سلم : نحن أولى بموسى منهم فصوموه
صحيح البخاري - 4 / 1764
Resulullah Medine ye gelince, Yahudilerin Aşura günü oruç tuttuklarını gördü, onlara bunun sebebini sordu. Dediler ki : Bu gün, Musa'nın a.s. Firavuna galib geldiği gündür.
Nebi . buyurdu: "Biz, onlardan Musa'ya daha layıkız. O gün oruç tutun."
Buhari: 4/1764
İbni Abbas'ın r.anhuma rivayetinde Resulullah buyurdu: "Yahudilere muhalefet ediniz, ondan bir gün evvel oruç tutunuz veya bir gün sonra."
Ata'nın, ibni Abbas'tan rivayetinde ise: "Dokuz ile onuncu günlerini tutunuz, yahudilere muhalefet ediniz" şeklindedir. (Beyhaki)
لما قدم رسول الله صلى الله عليه و سلم المدينة واليهود تصوم عاشوراء فسألهم فقالوا هذا اليوم الذي ظهر فيه موسى على فرعون فقال النبي صلى الله عليه و سلم : نحن أولى بموسى منهم فصوموه
صحيح البخاري - 4 / 1764
Resulullah Medine ye gelince, Yahudilerin Aşura günü oruç tuttuklarını gördü, onlara bunun sebebini sordu. Dediler ki : Bu gün, Musa'nın a.s. Firavuna galib geldiği gündür.
Nebi . buyurdu: "Biz, onlardan Musa'ya daha layıkız. O gün oruç tutun."
Buhari: 4/1764
İbni Abbas'ın r.anhuma rivayetinde Resulullah buyurdu: "Yahudilere muhalefet ediniz, ondan bir gün evvel oruç tutunuz veya bir gün sonra."
Ata'nın, ibni Abbas'tan rivayetinde ise: "Dokuz ile onuncu günlerini tutunuz, yahudilere muhalefet ediniz" şeklindedir. (Beyhaki)
Diğer bir hadisi şerifte: "Aşure orucu geçmiş seneye keffarettir, Arefe orucu ise iki seneye keffarettir." buyruldu
< Önceki | Sonraki > |
---|